Zachtheid

Al sinds ik begon aan babydekentjes voor de mini in mijn buik, spookt het woord “zachtheid” met regelmaat door mijn hoofd. Geïnspireerd door de superzachte teddykatoen maar zeker ook door de zwangerschapsyoga.
Zachtheid als mild zijn voor jezelf, met mededogen en zonder oordeel. Wat is dat soms moeilijk! En oh, wat leer ik daarin bij!

IMG_6177

Zachtheid voor mijn lijf.

Dat in plaats van kilometers lopen per week, nog net wat baantjes kan trekken in het zwembad.

Dat buiten adem geraakt als ik fiets aan meer dan een slakkentempo. Maar anderzijds het effect heeft op automobilisten om te stoppen als ik moet oversteken.

Dat vraagt naar rust. Met de voeten omhoog. Levenslessen uit de yoga: rusten is niet niks doen maar wel zorgen voor jezelf. Dus lig ik nu lekker te zorgen voor mezelf, met mijn voeten omhoog…

 

Zachtheid voor mijn geest.

Die soms zo vol met vanallesennogwat zit dat ik het ook  allemaal weer lijk te vergeten. Of anders mijn sleutels wel.

Die zo graag nog (te)veel wil doen maar wat rekening moet houden met dat lijf.

 

Zachtheid, ook emotioneel.

Als ik weer eens volschiet, schijnbaar zonder reden. Als de kleine dingen in het leven me tot tranen toe ontroeren. Of als ik dat bij hem zie. En die liefde, die me overspoelt. Voor hem en voor de mini, voor mijn twee mannen.

 

Zachtheid voor de baby in mijn buik.

Die zich elke dag laat voelen en ons eraan herinnert dat hij groeit. Die ons nu al leert om zacht te zijn voor onszelf. We zien hem nu al zo graag. To the moon and back.

IMG_6178

Zachtheid, ik denk dat ik dat nog goed ga kunnen gebruiken eens hij er is…

Patroon babydeken: Cozette / Stof: les tissus du chien vert

Patroon druppelkussen: zelf getekend naar idee op Pinterest / Stof: les tissus du chien vert 

 

3 gedachten over “Zachtheid

  1. Mooi……gek genoeg dacht ik deze week dat ik dit nog eens op moest zoeken voor de ‘mini’, maar misschien gewoon voor jullie drie……..uit Siberië, van Bart Moeyaert : sus me met je hartslag. Wij ons wij ons wij ons. Maak van dit veel te grote bed een heel klein fort van dons. Xx

  2. Pingback: Over nestdrang, lijstjes en de matchende verzorgingstas | So Sanne

Geef een reactie

