A little sparkle

Ik hou wel van eenvoud. Van simpel.

Een eenvoudig patroon met een schoon stofke, met een mooi detail, een speciale knop of een stiekem prachtig voeringsstofje. Met een beetje sparkle dus.

Het patroontje van de Viva-top stond dan ook meteen op de veel te lange “als-ik-ooit-eens-vijf-minuten-tijd-heb”-lijst. De sparkle is in dit geval wat letterlijker te nemen en hoewel ik normaal niet zo’n blinkende meid ben, vond ik dat in dit geval een beetje glamour geen kwaad kon. Pailletten zouden het worden, in goud.

De opdracht voor een eenvoudig bloesje in de naailes verhuisde het topje meteen naar bovenaan mijn to do-lijst. Het maakt het resultaat weliswaar rijkelijk laat voor het herfstweer maar misschien toch draagbaar voor feestjes.

IMG_0855De stof is heerlijk zacht en valt zalig. De kleur verandert een beetje mee naargelang het licht van crème naar licht oudroze. Ik heb me laten vertellen dat het kleur “champagne” heet. Dat is ook een beetje sparkle toch?

IMG_0865

Patroon: Viva top van La Maison Victor/ Stof: Modecoupon/ Paillettenlint: Veritas

 

 

 

10 gedachten over “A little sparkle

  1. amai dat valt mooi bij jou ! Ik heb hem een tijdje geleden ook gemaakt maar ik ben niet helemaal tevreden : het is vanboven te breed en vanonder wat te kort en het valt te hard open. Maar ik heb wel een lastige figuur. Tegen volgende zomer maak ik nog wat aanpassingen en dan zal het wellicht wat beter zitten. Zie ik bij jou een biasbandje aan de hals en de armsgaten ? Da’s mooi !

    • Dankjewel mie! Ik ben er best tevreden over. De hals en armsgaten werkte ik inderdaad af met biais uit de stof geknipt. Een eerste keertje, spannend maar blij met het resultaat.

Geef een reactie

