Kleine meisjes worden groot…

Mijn pennenzak was aan vervanging toe. De pennenzak die ik ooit, lang geleden, onder (bege)leiding van mijn mama maakte. Mijn eerste en enige naaiwerkje op haar naaimachine. Het was een staaltje recyclage want werd gemaakt uit een oude jeans als ik het me juist herinner. Ik vraag me af of zij dat nog zou weten.

De pennenzak deed jarenlang trouw dienst toen ik nog op de schoolbanken zat en heeft zelfs de overstap naar de universiteit meegemaakt. Na enkele jaren stof vangen op mijn bureau, haalde ik hem in september terug boven want ja, ook naar de naailes neem je pennenzakdingen mee!

 

20130404-190714.jpg

 

 

Maar bon, aan vervanging toe dus. Omdat de kleuren er niet meer zo fris uitzien (om van de inktvlek te zwijgen) en misschien ook wel omdat ik al een tijdje weg van van de pennenzak van Oon.

Mijn eerste pennenzakje werd nog een eenvoudig model, simpelweg gebaseerd op DE ritstasjeshandleiding. Iets klein en simpel zodat ik op het werk niet steeds meer door de gangen moet lopen met mijn agenda en een paar stylo’s in de hand. Die agenda zagen jullie trouwens al eerder passeren.

 

20130404-190816.jpg

 

 

Waar de kleine pennenzak nog in eerder winterse sferen werd gemaakt, deden de lentekriebels me vandaag naar een iets vrolijker stofje grijpen. Tijd voor dan toch die Oon-pennenzak. Het bloemenstofje van het stoffenspektakel werd gecombineerd met een ruitjesstofje (dat eigenlijk bezig is een kleedje te worden, hopelijk later daarover meer) en een rits die ik nog liggen had en er wonderwel bij bleek te passen. Even dacht ik nog de rits van mijn oude pennenzak hiervoor te recupereren maar dat kleurtje paste net iets minder mooi.

 

20130404-190749.jpg

 

 

Ik heb geen goede tekendriehoek meer dus mijn pennenzak heeft flapjes vanbinnen, tot zover de perfectioniste in mij. Al vind ik wel dat ik nog wat mag oefenen op het stikken van ritsen. Ik sukkel altijd met dat verdomde lipje en moet dan ergens die rits weer open of dicht doen om recht te kunnen stikken. Ik geraak er niet wijs uit! Iemand raad? Ook van de tabs ben ik niet helemaal tevreden. Ondanks al mijn speldwerk zijn ze toch een klein beetje verschoven.

 

20130404-191043.jpg

 

 

Alle naaispullen passen erin, zelfs mijn stofschaar en dat maakt hem perfect voor de naailes. Hopelijk past er ook een tekendriehoek in want die komt dus op het verlanglijstje.

 

20130404-191057.jpg

 

Wat niet meer op het verlanglijstje staat, kreeg ik afgelopen weekend van de paasklokken. Een handig maatje dat al meteen van pas kwam. En voor het vrolijke biaislint, daar moet ik nog een bestemming voor bedenken… Ideeën?

 

20130404-190643.jpg

4 gedachten over “Kleine meisjes worden groot…

  1. Een leuk, fris pennenzakje met vrolijke lentekleurtjes ! Die pennenzak was bij mij ook niet zo goed gelukt, en moet ik nog eens opnieuw proberen ! Voor die rits : laat de naald in de stof zitten, hef dan je voetje omhoog, verschuif het ritslipje, voetje weer omlaag en voortstikken. Zo verschuift je stof niet. Dat was bij mij ook altijd miserie in ’t begin, maar dat lukt nu beter. Succes !

    • Bedankt voor de tip! Zo probeer ik het inderdaad ook maar dat ritslipje onder het voetje doorschuiven blijft bij mij toch een gefoefel… Met gefoeter als gevolg…

Geef een reactie

