Uiltje.01

Uiteindelijk ben ik dan toch begonnen aan een naaiprojectje voor mezelf. Eigenlijk mijn eerste idee dat steeds verdrongen werd door andere plannetjes. Blijkbaar werk ik liever aan baby- en housewarmingscadeautjes dan aan mijn eigen kledij. Kiezen is dan zoveel moeilijker.

Ik wou een tekening in verschillende kleuren op mijn effen paarse rok, onderaan in de hoek. Ideetje opgedaan bij Who’s that girl.

Na veel twijfelen, zoeken en honderd keer van idee veranderen is het een uil geworden. In bloemetjesprint met kleurtjes erbij. Hij komt op mijn rok, onderaan rechts. Alleen de oogjes, daar ben ik nog niet uit. Grote knopen? Of toch maar appliceren? …

Hier aan de hand van mijn uiltje nog eens stap voor stap, hoe een applicatie met verschillende stukjes te maken.

1. Kies een figuur of teken er zelf één. Kies de stofjes die je wil gebruiken.

2. Teken de figuur uit op vliesofix. Als je op de papierkant tekent, hou er rekening mee dat je tekening dan in spiegelbeeld op de stof zal terecht komen.

3. Knip de onderdelen van de figuur uit.

4. Strijk de stukken vliesofix op de stof die je ervoor gekozen hebt.

 

5. Knip de onderdelen opnieuw uit, deze keer uit de stof.

 

6. Trek de papierkant van de vliesofix los. Leg de deeltjes van de figuur op de stof.

 

 

 

7. Strijk de figuur vast op de stof waarop je wil appliceren.

 

 

 

8. Zet de applicatie vast op de stof met een festonsteek met de hand. Je zou ook een zigzagsteek met de naaimachine kunnen gebruiken. Zelf doe ik het met de hand dus ik heb nog werk te doen. Wordt vervolgd.

Geef een reactie

